sippa

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Gabriella - 8 mars 2012 12:07

Nu håller valparna på att lära sig gå. Dem tar sig fram mycket snabbare, men dem faller omkull typ varannat steg. Så gulligt. Det här leder till att dem rör på sig lite mer i valplådan framförallt då dem söker efter Colleen. Nu när jag byter lakan hos dem så gäller det att hålla koll på dem. För är dem inte alldeles sömniga så kryper dem ut ur den lilla korgen och far iväg åt alla håll och kanter, dock inte riktigt så fort än så länge. Idag höll den röda tiken på att skrämma mig. Efter att ha lyft in alla i valplådan igen så räkna jag till bara 7 valpar. Jag såg mig omkring och hann bli riktigt orolig innan jag märkte att hon sprungit iväg så hon var precis bakom mig istället.


Gaia börjar våga komma lite närmare. Nu sover hon ofta på mellanvåningen i trappen och idag låg hon i trappan ytterligare lite högre upp. Någon gång har hon gått hela vägen upp till övervåningen, men då är Colleen snabb med att köra ner henne. Än är det inte okej för Gaia att se dem små.


Jag filma in lite då dem små äter. Dem är allt bra snabba på att ta sig fram till Colleen. Dem verkar lovande för spår, kanske blir dem lika bra som mamma. Har även ett filmklipp då dem tränar på att gå, men det var så dålig kvalitet på den så jag får försöka få en bättre senare. Enjoy  

 

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards