sippa

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Gabriella - 3 mars 2012 12:31

I torsdags var jag inbjuden till en 3 timmars lång anatomiföreläsning av Agria breeders club. Föreläsaren var hunddomaren Moa Persson. Hon var verkligen jätteduktig och jag har lärt mig massor med nytt. Efter allt jag hört så skulle jag vilja veta vad för bedömning som hon skulle ge mina hundar. Om jag ska ta upp en sak som jag har lärt mig så är det att frambensvinklarna är viktigare än bakbensvinklarna. I och med att kraften till hundens rörelser kommer från bakbenen så trodde jag att det skulle vara tvärtom, men det är trots allt frambenen som bär mesta delen av hundens vikt.


Mina små

 

Av Gabriella - 3 mars 2012 12:12

Colleens valpar mår bra. Dem växer så det knakar. Om man ser på dem här bilderna så ser man ju att dem tar upp "lite" mer plats än tidigare. Dem blir även starkare, då dem kravlar fram så har dem nu mycket mer kraft i bakbenen. I valplådan så har vi två mindre madrasser som valparna är på för att dem ska ha det mjukt och bekvämt. Men dem täcker inte upp hela ytan, utan närmast den öppningsbara delen har täcker vi bara golvet med en liten matta. Eftersom Colleen dras åt just det hållet så rullar valparna ofta ner från madrasserna, då dem var mindre pep dem tills vi eller Colleen hjälpte dem upp. Numera har dem lärt sig att kravla upp därifrån själva.

nyfödda - 1 vecka

   


Colleen är inte längre lika bunden till valplådan. Hon kommer ner och umgås lite med oss också. Till Gaias glädje är hon nu också mycket snällare och kärvänlig mot henne med. Men så fort Gaia närmar sig trappan till övervåningen så är Colleen där och stoppar henne. Colleen vill nu också gå på promenader, hon är så glad och ivrig att få komma ut och röra på sig. Men hon har fortfarande mycket bråttom då man börjar närma sig huset igen, då vill hon direkt till valparna som den duktiga mor hon är.

                


Det är en valp som är mycket mindre än dem andra så jag tänkte att man skulle kunna stödutfodra henne. Vi var till djursjukhuset och köpte en mjölkblandning. Min duktiga lilla Gaia värnar om dem små och bar hem påsen den dryga kilometern hem så att dem ska få sin mat. Däremot så tyckte valpen att det var jätteäckligt och hon ville inte ha det, bara mamma är bra nog. Jag ska testa idag också och se om hon vill ha något.

 

Av Gabriella - 3 mars 2012 11:45

Det här är Colleens dotter Chloris. Hon och hennes matte tränar tricks och dem tränar även mycket drag och Chloris älskar det. På Chloris sida finns det många fler filmer på denna fantastiska hund. www.chloris.webblogg.se


Av Gabriella - 3 mars 2012 11:27

Nelson är det som viner fram som vinden efter sin älskade boll. Han tycker den är jättekul och plöjer genom vad som helst för att ta sig fram.

 

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards