sippa

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Gabriella - 3 juni 2012 19:31

Måste bara säga att Chomper är helt fantastisk. Ja, jag är så super nöjd över honom. Har hunnit vara 2 gånger på valpkursen, han är den yngsta av dom alla men det går jättebra. Sista gången hade vi bla "slalom" genom 10 olika hundar 4,5 månader till 3 år var hundarna. Chomper gav ögonkontakt större delen av slalomen under gång. Åh vad han fick busa med mycket belöning då. Tom ledaren tyckte att det var väldigt bra gjort av en sådan "liten" valp.

Han vill gärna ha koll på mig hela tiden, när vi har samling i ring kollar han i ögonen hela tiden. De säger att man ska belöna varje gång de kollar i ögonen, så fick helt enkelt fråga dom vad jag ska göra när han kollar hela tiden, vill ju inte mata ihjäl han med godis...? Han gör verkligen allt för sina leksaker. Och inkallningen. Han kan sitt, stanna och hit under störning av andra hundar. Otroligt frammåt och "på". Ja, har höga planer med han, både inom lydnad, spår, och tom jakt på sjöfåglar när jag tagit jägarexamen :D


Vattenapportering


 

Av Gabriella - 3 juni 2012 19:07

Min kära far hittade några bilder på Colleen från då vi hämtade henne i Frankrike. Jag längtar till våran frankrikeresa, då får vi fixa lite nyare bilder med Eiffeltornet. Jag hoppas innerligt att Gaias tass hinner bli bra till dess. 23 Juli lämnar vi Luleå så hon har tid på sig att läka. Men hon måste hinna bli i så bra skick att hon kan gå mycket. Annars går det inte.

   

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards