sippa

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Umeå

Av Gabriella - 20 juni 2012 00:52

I helgen så har vi vari i Umeå och hälsat på en kompis. Colleen och Gaia har fått leka med hennes spanska gatuhund Jakob, tervurenen Aki och Papillonen Keiko. Dock så fick inte Gaia springa lös i skogen nått pga skadan hon har på tassen. Den läker väldigt bra och Gaia får numera gå på längre promenader. Men än får hon inte busa fritt med andra hundar eller vara lös i skoge. Jag vill inte att hon ska skada tassen igen nu när den är mer ömtålig. Josephine har en inneboende, Camilla i sin lägenhet så vi tre + 5 hundar har trängt in oss i hennes etta. Det gick väldigt bra. Fast några gånger var det som Camillas tervuren busade upp Gaia och dem två vildade runt i lägenheten. Vi har gått på marknad och jag hittade presenter till min brorsa som snart fyller 12 år. Jag köpte även sånt där gott nybakat mjukt tunnbröd som alltid finns på marknader. Vi for även ut till Josephines häst Cliff och hälsa på honom. Cliff har blivit misshandlad av en annan häst och står nu på vila. Vi gick en promenad med en annan häst och mina hundar är då inte alls rädda för hästar. Förut har dem varit lite vaksamma, men nu är det borta minsann. Colleen och Jakob sprang lösa och Gaia fick träna på att gå fint i koppel då mamma springer runt och har kul.


På söndagen ställde jag ut Gaia i Vännäs. Två barbeter var anmälda; Gaia (Nordic Breeze Gaia-G) och kullsyster Wilma (Nordic Breeze Artemis-G). Dem visade upp sig jättefint och fick även mkt bra kritik. Båda fick excellent och ck. Wilma vann och tog certet, Gaia fick reserv cert. 30 Juni är det utställning i Gällivare och då är 12 barbeter anmälda. Vi ska dit och flera av Colleens valpar kommer.


1:Gaia 2:Colleen 3:då Colleen solar käkar Gaia och Jakob hästskit, Gööttt 

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabriella - 25 maj 2016 22:47


Här får ni ett kort filmklipp på valparna, 2 veckor gamla.     ...

Av Gabriella - 24 maj 2016 20:15

Två veckor har gått och alla valpar mår bra och växer fint. De väger nu mer än tre gånger så mycket jäntemot då de föddes. Här får ni lite bilder på de små <3   Min lilla valp :*         röd hane         Gul hane     ...

Av Gabriella - 21 maj 2016 21:31

Valparna är nu 11 dagar gamla och en helt ny värld börjar öppna sig för dem. Det är inte längre bara näsan och känseln som guidar dem fram utan snart kan de även se och höra. När valpar är små kan det nästan se ut som att deras ögon är blå eller har ...

Av Gabriella - 17 maj 2016 20:30

Valparna har nu hunnit bli en vecka gamla. De äter och sover mest och alla har gått upp bra i vikt. De har mer än fördubblat sin vikt på den här första veckan och min lilla tik är fortfarande minst i kullen så hon kommer nog bli en riktig liten tuffi...

Av Gabriella - 11 maj 2016 23:15

Här skulle jag vilja presentera våran lilla valp och alla hennes fem bröder. Dem är 1 dag gamla på alla bilderna.   Våran tjej, utan band. Hon ser ut som en liten hamster på den här bilden, sötnosen        Svart hane med rött band    ...

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards