sippa

Direktlänk till inlägg 16 november 2010

klara, färdiga, GÅ....

Av Gabriella - 16 november 2010 20:34

Har kört godissök idag med vovvarna. Dem absolut ÄLSKAR det och för att peppa upp dem utterligare så säger jag "klara färdiga gå" innan dem får sticka. Och dem är alltid lika peppade. ;D Både Sippan och Gaia hade idag mycket svårt med att vänta. Dem tjuvstartade redan på "klara". Efter en tillrättavisning skärpte sig Sippan och stannade kvar, gnällande i iver att få komma iväg. Gaia har inte riktigt lärt sig vad "klara, färdiga gå" innebär, utan smittades av dem andras iver och mamma fick hålla i henne för hon tjuvstarta hela tiden.     


 

Har varit i Stockholm i helgen och då for jag självklart och hälsade på den här lilla killen.    Det var superkul att få träffa Louie (Zeus), han var så glad och full med energi. En riktig snygging är han också. Det går jättebra med honom och hans familj är väldigt nöjd. Det var också kul att få träffa hans lillmattar Ester och Alice, en väldigt trevlig familj är det som han har kommit till. På dagarna kommer Louie att få följa med sin matte på hennes jobb och där har han en ett årig rottweiler kompis att vara med så det tror jag uppskattas väldigt mycket. Förhoppningsvis kommer jag snart att få upp mer bilder på honom.


Gaia är anmäld till en utställning som på lördag kommer att vara i arcushallen i karlsvik. Just nu haltar hon kraftigt pga en liten spricka i ena tassen, men vi hoppas att det hinner bli bättre så vi kan vara med. Kommer att bli bra träning för henne. Det går att läsa mer om utställningen här: www.norrbottensvackraste.se


Jag har lite problem med att ta bilder på hundarna nu efetrsom min kamera har slutat fungera. Tidigare så har den liksom alltid börjat funka igen efter ett tag, men nu är den bara död.   

 

Gaia i vintersnön   

   

 
 
Ingen bild

Gabbi

17 november 2010 22:10

Hihi, vilken duktig en :D Tänk vad lite träning kan göra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabriella - 25 maj 2016 22:47


Här får ni ett kort filmklipp på valparna, 2 veckor gamla.     ...

Av Gabriella - 24 maj 2016 20:15

Två veckor har gått och alla valpar mår bra och växer fint. De väger nu mer än tre gånger så mycket jäntemot då de föddes. Här får ni lite bilder på de små <3   Min lilla valp :*         röd hane         Gul hane     ...

Av Gabriella - 21 maj 2016 21:31

Valparna är nu 11 dagar gamla och en helt ny värld börjar öppna sig för dem. Det är inte längre bara näsan och känseln som guidar dem fram utan snart kan de även se och höra. När valpar är små kan det nästan se ut som att deras ögon är blå eller har ...

Av Gabriella - 17 maj 2016 20:30

Valparna har nu hunnit bli en vecka gamla. De äter och sover mest och alla har gått upp bra i vikt. De har mer än fördubblat sin vikt på den här första veckan och min lilla tik är fortfarande minst i kullen så hon kommer nog bli en riktig liten tuffi...

Av Gabriella - 11 maj 2016 23:15

Här skulle jag vilja presentera våran lilla valp och alla hennes fem bröder. Dem är 1 dag gamla på alla bilderna.   Våran tjej, utan band. Hon ser ut som en liten hamster på den här bilden, sötnosen        Svart hane med rött band    ...

Presentation

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards